Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


MARKETINGEMLÉKEZTETŐ. Márkázás a XXI. században
Az elmúlt két évtized egyik legsikeresebb marketingese, Scott Bedbury kulcsszerepet játszott a Nike és a Starbucks felemelkedésében egyaránt. A jó meglátásokat tartalmazó, A New Brand World című könyvében a következő márkázási elveket javasolja:
 
  1. A márkaismertségre hagyatkozás lett a bolondok aranya a marketingben. Az okos márkák többet foglalkoznak a márka relevanciájával és rezonanciájával.
  2. Csak akkor növelhető, ha már megismertük. A legtöbb márka nem tudja kicsoda, honnan jön, és merre tart.
  3. Ne feledjük a márkakiterjesztés rugalmas szabályát! Ha lehet, nem biztos, hogy kell is.
  4. A nagy márkák tartós vevőkapcsolatokat hoznak létre. Több közük van az érzelmekhez és a bizalomhoz, mint a párnázott lábbelihez vagy a babkávé pörkölési módjához.
  5. Minden számít. Még a mellékhelyiség is.
  6. Minden márkához jó gazdára van szükség. Sajnos a márkák többsége kusza környezetben jön világra.
  7. A nagyság nem mentség arra, hogy valami rossz legyen. Az igazán nagy márkák emberfölötti erőiket jóra használják, s az embereket és az elveket a profitnál előrébb helyezik.
  8. Helytállóság, egyszerűség és emberiesség. A technológia helyett a jövőben ezek fogják a márkákat megkülönböztetni.
Forrás: Scott Bedbury: A New Brand World. New York: Viking Press, 2002. Copyright© 2001 by Scott Bedbury. A Viking Penguin, Penguin Group (USA) Inc. részlegének engedélyével.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave