Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


11.2. táblázat. A termékéletciklus jellemzői, céljai és stratégiái
 
Bevezetés
Növekedés
Érettség
Hanyatlás
Jellemzők
Forgalom
csekély forgalom
gyorsan növekvő forgalom
maximális forgalom
csökkenő forgalom
Költségek
magas fajlagos költségek
átlagos fajlagos költségek
alacsony fajlagos költségek
alacsony fajlagos költségek
Nyereség
negatív
növekvő nyereség
magas nyereség
csökkenő nyereség
Vevők
újítók
korai alkalmazók
átlagfogyasztók
késői alkalmazók
Versenytársak
kevés
egyre több
stabilizálódik, majd csökkenni kezd
egyre kevesebb
Marketingcélok
 
figyelemfelkeltés, kipróbálásra ösztönzés
piacrészesedés maximalizálása
profit maximalizálása és a piacrészesedés megvédése
kiadások csökkentése, a márka betakarítása
Stratégiák
Termék
az első termékváltozat piaci bevezetése
termékbővítés, szolgáltatások és jótállás biztosítása
a márkák és termékmodellek diverzifikálása
gyenge termékek leépítése
Ár
költségalapú ár
piacbehatoló ár
versenytársakhoz igazodó ár
árcsökkentés
Elosztás
szelektív elosztás
intenzív elosztás
még intenzívebb elosztás
szelektív: a nem jövedelmező csatornák fokozatos megszüntetése
Reklámozás
figyelemfelkeltés és kipróbálásra ösztönzés a korai kipróbálók és a kereskedők körében
figyelem és érdeklődés felkeltése a tömegpiacon
a márkakülönbségek és előnyök hangsúlyozása
a ragaszkodó törzsvásárlók megtartásához szükséges minimális szintre csökkentés
Források: Chester R. Wasson: Dynamic Competitive Strategy and Product Life Cycles. Austin, TX: Austin Press, 1978; John A. Weber: „Planning Corporate Growth with Inverted Product Life Cycles”. Long Range Planning (October 1976), pp. 12–29; Peter Doyle: „The Realities of the Product Life Cycle”. Quarterly Review of Marketing (Summer 1976).

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave