Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


14.5. táblázat. Árengedmények és kedvezmények
Készpénzfizetési árengedmény
Árcsökkentés azoknak, akik azonnal kifizetik számláikat. Egy jellegzetes példa a „2/10 nettó 30” kiírás, amely azt jelenti, hogy az árut 30 napon belül kell kifizetni, de ha a vevő 10 napon belül fizet, akkor 2 százalék engedményt kap.
Mennyiségi engedmény
Nagy tételben vásárlóknak adott árcsökkentés. Tipikus példája a következő: „100 darabig 10 dollár/darab, 100 darab fölött 9 dollár/darab”. A mennyiségi rabattot mindenkinek egyaránt fel kell ajánlani, és nem haladhatja meg az eladó által a nagy tételek eladásával elérhető költségmegtakarítás mértékét. Adható minden egyes megrendeléskor vagy pedig egy adott időszakban megrendelt egységek száma alapján.
Viszonteladói engedmény
A gyártók kínálják a kereskedelmi lánc tagjainak, ha azok elvállalnak bizonyos feladatokat, például az értékesítést, a raktározást vagy a nyilvántartást. Adott csatornán belül a gyártó köteles ugyanazokat az engedményeket kínálni.
Szezonális engedmény
Azoknak a vevőknek jár, akik a csúcsidőszakon kívül vásárolnak árut vagy szolgáltatást. A szállodák, motelek és légitársaságok gyakran kínálnak efféle engedményeket a kevésbé forgalmas időszakokban.
Kedvezmény
Külön fizetés a viszonteladóknak az akciókban való részvételének ösztönzésére. Becserélésért járó kedvezmény esetén például árengedményt adnak, ha valaki az új megvásárlásakor lead egy régi készüléket. Ösztönző kedvezmény címén árengedményt adnak a kiskereskedőknek, ha részt vesznek a reklám- és értékesítési kampányokban.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave