Marketingmenedzsment
Médium | Előnyök | Hátrányok |
---|---|---|
Napilapok | Rugalmasság, időszerűség, jó helyi piaci lefedettség, széles körű elismertség, nagyfokú hitelesség |
Rövid élettartam, gyenge megjelenési minőség, másodlagos olvasók száma alacsony |
Televízió |
Látvány, hang és mozgás kombinációja, érzékszervekre tetszetős hatást gyakorol, fokozott figyelem, nagy hatókör | Magas abszolút költség, nagy médiazaj, rövid elérés, kisebb közönségszelekció |
DM-levél | Közönségszelekció, rugalmasság, adott reklámhordozón belül nincs verseny a reklámok között, személyre szabható | Viszonylag költséges, „postaládaszemét” imázs |
Rádió | Tömeges használat, magas földrajzi és demográfiai szelektivitás, alacsony költség | Csak a hang útján hat, a televíziónál gyengébb figyelem, nem standardizált hallgatóság, rövid elérés |
Képes folyóiratok | Magas földrajzi és demográfiai szelektivitás, hitelesség és presztízs, jó minőségű megjelenés, hosszú élettartam, sok további olvasó | Hosszú előzetes lekötés, felesleges példányok |
Kültéri reklám | Rugalmasság, gyakran ismétlődő elérés, olcsóság, csekély konkurencia | Közönségszelekció korlátozott, kreativitás korlátozott |
Arany oldalak | Kiváló helyi lefedettség, nagyfokú hitelesség, széles hatókör, olcsóság | Erős konkurencia, a reklámvásárlás átfutási ideje hosszú, kreativitás korlátozott |
Hírlevelek | Nagyfokú szelektivitás, teljes mértékű ellenőrizhetőség, interaktivitás lehetséges, viszonylagos olcsóság | A költségek elszaladhatnak |
Prospektusok | Rugalmasság, teljes mértékű ellenőrizhetőség, drámai töltetet adhat az üzeneteknek | A nagy példányszám miatt a költségek elszabadulhatnak |
Telefon | Sok használó, egyéni vonások figyelembevételére is lehetőség nyílik | Viszonylag magas költségek, növekvő fogyasztói ellenállás |
Internet | Nagyfokú szelektivitás, interaktivitás lehetséges, viszonylagos olcsóság |
Növekvő reklámzaj |
Tartalomjegyzék
- Marketingmenedzsment
- Impresszum
- A szerzőkről
- Előszó
- Köszönetnyilvánítás
- 1. Rész: A marketingmenedzsment értelmezése
- 1. fejezet: A marketing definíciója a XXI. században
- 2. fejezet: Marketingstratégiák és -tervek kidolgozása
- 2. rész: Marketinginformációk elemzése
- 3. fejezet: Információgyűjtés és a kereslet előrejelzése
- 4. fejezet: Piackutatás
- 3. rész: Kapcsolatépítés a vevőkkel
- 5. fejezet: A hosszú távú hűség megteremtése
- 6. fejezet: Fogyasztói piacok elemzése
- 7. fejezet: Üzleti piacok elemzése
- 8. fejezet: A piaci szegmensek és célpiacok meghatározása
- 4. rész: Erős márkák építése
- 9. fejezet: A márkaérték kialakítása
- 10. fejezet: A márka pozicionálása
- 11. fejezet: Versenydinamika
- Piacvezető cégek versenystratégiái
- További versenystratégiák
- A termékéletciklus marketingstratégiái
- Termékéletciklusok
- Stílus-, divat- és szeszélyciklusok
- Marketingstratégiák: a bevezetési szakasz és az úttörők előnye
- Marketingstratégiák: növekedési szakasz
- Marketingstratégiák: az érett szakasz
- Marketingstratégiák: a hanyatló szakasz
- A termékéletciklus-koncepciót támogató bizonyítékok
- A termékéletciklus-koncepció bírálata
- Piacfejlődés
- Termékéletciklusok
- Marketing a gazdasági válság idején
- Összefoglalás
- Alkalmazások
- 5. rész: Piaci ajánlatok kialakítása
- 12. fejezet: A termékstratégia meghatározása
- 13. fejezet: Szolgáltatások tervezése és menedzselése
- 14. fejezet: Árstratégiák és árprogramok kidolgozása
- 6. rész: Értékközvetítés
- 15. fejezet: Integrált marketingcsatornák tervezése és irányítása
- 16. fejezet: A kiskereskedelem, a nagykereskedelem és a piaci logisztika menedzselése
- 7. rész: Értékkommunikáció
- 17. fejezet: Az integrált marketingkommunikáció tervezése és irányítása
- 18. fejezet: A tömegkommunikáció menedzselése: reklámozás, értékesítésösztönzés, események és élmények, public relations
- 19. fejezet: Személyes kommunikáció: Direkt és interaktív marketing, szájreklám és személyes eladás
- 8. rész: A hosszú távú sikeres növekedés eszközei
- 20. fejezet: Új piaci ajánlatok bevezetése
- Lehetséges új termékek
- Kihívások az új termékek kifejlesztésben
- Szervezési intézkedések
- A fejlesztési folyamat irányítása: Ötletek
- A fejlesztési folyamat irányítása: koncepciótól a stratégiáig
- A fejlesztési folyamat irányítása: teendők a termék fejlesztésétől a piacra kerülésig
- A termék elfogadásának folyamata
- Összefoglalás
- Alkalmazások
- 21. fejezet: Kilépés a globális piacokra
- 22. fejezet: A holisztikus marketingszervezet hosszú távú irányítása
- 20. fejezet: Új piaci ajánlatok bevezetése
- Sonic marketingterv és feladatok
- Glosszárium
- Képek forrásai
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 778 4
A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet. Az új kiadásban található főbb változások Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók.
Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve. A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak. Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését. A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait. Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.
Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero