Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


18.6. táblázat. A marketing-PR legfontosabb eszközei
Kiadványok: A vállalatok célpiacaik elérése és befolyásolása érdekében nagymértékben támaszkodnak közzétett anyagokra. Ilyenek az éves beszámolók, a brosúrák, a cikkek, a vállalati hírlevelek és magazinok, valamint az audiovizuális anyagok.
Események: A vállalatok speciális események rendezésével és népszerűsítésével is felhívhatják a figyelmet új termékekre vagy a vállalat egyéb tevékenységeire. Ilyen események lehetnek a sajtótájékoztatók, a szemináriumok, a nyilatkozatok, kereskedelmi bemutatók, kiállítások, vetélkedők és versenyek, valamint olyan jubileumi rendezvények, amelyekkel a célközönség elérhető.
Szponzorálás: A vállalatok sport- és kulturális események, valamint a figyelem középpontjába kerülő ügyek szponzorálásával és reklámozásával is népszerűsíthetik márkáikat és a cég nevét.
Hírek: A PR-szakemberek egyik legfontosabb feladata, hogy kedvező híreket keressenek és hozzanak létre a vállalatról, annak termékeiről és alkalmazottairól, valamint a médiumokat rávegyék arra, hogy a cég sajtóközleményeit elfogadják, és sajtótájékoztatóin részt vegyenek.
Beszédek: A vállalat vezetőinek egyre többször kell a média kérdéseire válaszolniuk vagy beszédet tartaniuk szakmai szervezetek előtt vagy értékesítési munkamegbeszéléseken. Ezek a megnyilvánulások is formálhatják a vállalat imázsát.
Közszolgálati tevékenységek: A vállalatok úgy is javíthatják goodwilljüket, ha pénzt és időt fordítanak bizonyos jótékony célokra.
Identitáshordozók: A vállalatnak a közönség számára rögtön felismerhető vizuális identitásra van szüksége. A vizuális identitás hordozói a vállalat logója, irodaszerei, brosúrái, jelzései, a céges levélpapír, a névjegykártyák, az épületek, az egyenruha és az öltözködési szabályok.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave