Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


MARKETINGEMLÉKEZTETŐ. Nagyszerű termékötletek kigondolásának tíz módszere
  1. Szervezzünk informális találkozókat, ahol a vásárlók csoportjai találkozhatnak a cég mérnökeivel és formatervezőivel, megvitathatják a problémákat és igényeket, és együtt elgondolkodhatnak a lehetséges megoldásokról.
  2. Adjunk időt mérnökeinknek arra, hogy saját ötleteikkel foglalkozzanak! A Google például a munkaidő 20 százalékát, a 3M pedig 15 százalékát szánja ilyen célra, míg a Rohm & Haasnál ugyanez az arány 10 százalék.
  3. Minden üzemlátogatást kössünk össze vásárlói ötletrohammal is!
  4. Készítsünk megkérdezést a vevőkkel: derítsük ki, mit kedvelnek, és mit nem szeretnek cégünk és a versenytársak termékeiben.
  5. Vevőink között végezzünk „fly-on-the-wall” vagy más néven kitelepüléses („camping out”) kutatást, mint amilyet a Fluke és a Hewlett-Packard is végez!
  6. Végezzünk ismétléses kikérdezéseket: az egyik helyiségben a vevők egy csoportja a problémák felsorolására összpontosítja a figyelmét, míg a szomszédos teremben a vállalat mérnökei foglalnak helyet, akik meghallgatják a vevőket, és ötletbörze keretében dolgoznak a megoldásokon. A javasolt megoldásokat rögtön le is tesztelhetik a vevők csoportján.
  7. Hozzunk létre kulcsszavas keresőrendszert, amely rutinszerűen figyeli, hogy a külföldi szakmai kiadványokban milyen új termékeket jelentenek be.
  8. A szakmai kiállításokat és vásárokat tekintsük fontos hírforrásnak, ahol egy helyen megismerkedhetünk a szakterületünkön megjelent valamennyi újdonsággal.
  9. Szervezzünk a vállalat műszaki szakembereinek és marketingeseinek látogatást a beszállítók fejlesztőlaboratóriumaiba, hogy elbeszélgethessenek az ottani műszaki munkatárakkal, s értesüljenek az újdongásokról.
  10. Hozzunk létre ötletbankot, és tegyük mindenki számára nyitottá és könnyen elérhetővé! Engedjük, hogy a dolgozók értékelhessék az ötleteket és építő jelleggel kiegészíthessék őket!
 
Forrás: Robert G. Cooper: Product Leadership: Creating and Launching Superior New Products (New York: Perseus Books, 1998): „. A szerző engedélyével. Lásd még Robert G. Cooper–Scott J. Edgett: „Ideation for Product Innovation: What are the Best Methods?”. Visions, March 2008, pp. 12–17.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave