Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


22.1. táblázat. Fontos változások a marketing- és az üzleti gyakorlatban
  • Átszervezés. A vállalat különböző csoportokat hoz létre a vevőérték-teremtő folyamatok irányítására és a részlegek közötti falak lebontására.
  • Kiszervezés. A vállalat több terméket és szolgáltatást hazai vagy külföldi beszállítóktól vásárol.
  • Benchmarking. A vállalat az iparág legeredményesebb szereplőit tanulmányozva igyekszik saját teljesítményén javítani.
  • Szorosabb kapcsolat a beszállítókkal. A vállalat kevesebb beszállítóval dolgozik, viszont az értéknövelő tevékenységekre helyezi a hangsúlyt.
  • Szorosabb kapcsolat a vevőkkel. A vállalat szorosabban együttműködik a vevőkkel, és értéknövelt szolgáltatást nyújt.
  • Fúziók. A vállalat saját iparágában vagy más, kapcsolódó iparágban működő cégeket vásárol, vagy egyesül velük a méret- és választékgazdaságosság növelése érdekében.
  • Globalizáció. A vállalat követi a „gondolkodj globálisan” és a „cselekedj lokálisan” elvet.
  • A szervezeti struktúra „ellaposodása”. A vállalat csökkenti a szervezeti szintek számát, hogy közelebb kerüljön a vevőkhöz.
  • Fókuszálás. A vállalat kiválasztja a legnyereségesebb üzleteket és vevőket, és ezekre összpontosít.
  • Igazolás. A vállalat könnyebben elszámoltatható, mivel méri, elemzi és dokumentálja a marketingakciók hatásait.
  • Gyorsítás. A vállalat olyan szervezetet és olyan folyamatokat épít ki, amelyek gyorsabban reagálnak a környezet változásaira.
  • A munkavállalók felhatalmazása. A vállalat arra ösztönzi és hatalmazza fel az alkalmazottakat, hogy új ötletekkel álljanak elő, és vállaljanak kezdeményező szerepet.
  • Szélesítés. A vállalat az ügyfelek, az alkalmazottak, a részvényesek és más érintett felek érdekeit is figyelembe veszi a vállalkozás tevékenységeinek kialakításában.
  • Ellenőrzés. Az interneten és másutt is nyomon követi a megfogalmazott véleményeket, és az üzleti gyakorlat javítása érdekében tanulmányozza a vevőket, a versenytársakat és másokat.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave