Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


22.8. táblázat. A marketing-ellenőrzés típusai
Ellenőrzés típusa
Felelőse
Ellenőrzés célja
Módszerei
I. Éves terv ellenőrzése
Felsővezetés
Középvezetés
Megállapítani, hogy a vállalat eléri-e
a kitűzött célokat
  • Forgalom elemzése
  • Piacrészesedés elemzése
  • Forgalom/költség arány
  • Pénzügyi elemzés
  • Piacelemzés mutatók segítségével
II. Jövedelmezőség ellenőrzése
A marketing ellenőrzésével foglalkozó szakember
Felmérni, hol nyereséges és hol veszteséges a vállalat
Nyereségesség vizsgálata:
  • termékek
  • területek
  • vevők
  • szegmensek
  • értékesítési csatornák
  • rendelésnagyság szerint
III. Hatékonyság ellenőrzése
Vonal- és törzskari vezetés
A marketing ellenőrzésével foglalkozó szakember
Értékelni és javítani a vállalat kiadásainak hatékonyságát és annak hatását a marketingkiadásokra
Hatékonyságvizsgálat az alábbi területeken:
  • értékesítőszemélyzet
  • reklámozás
  • értékesítésösztönzés
  • elosztás
IV. Stratégiai ellenőrzés
Felsővezetés
A marketing ellenőrzésével foglalkozó szakember
Megvizsgálni, hogy a vállalat kihasználja-e a piacokban, termékekben és csatornákban rejlő lehetőségeket
  • A marketing hatékonyságát mérő eszköz
  • Marketingaudit
  • Összefoglaló a marketingsikerekről
  • Összefoglaló a cég etikai és társadalmi felelősségvállalásáról

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave