Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A megkérdezés utáni teendők

Hazatérve az interjúról írjuk le a megkérdezés fontos pontjait, és készítsünk jegyzeteket a gyakorlati szempontokról! Például: sikerült-e mindenre választ kapnunk, mennyi időt vett igénybe, a válaszadóról alkotott néhány vélemény, például nagyon nyitott vagy tartózkodó személy volt-e az interjúalany, az interakcióval és a megkérdezetthez fűződő viszonyunkkal kapcsolatos meglátásaink! Mindezen adatok később a segítségünkre lehetnek, amikor visszahallgatjuk a felvételt vagy amikor leülünk az asztalhoz, hogy leírjuk az összegyűjtött információt. Legfőképpen viszont akkor fog bennünket segíteni, amikor további információra van szükségünk. Ha az interjút nem rögzítettük, célszerű átfutni saját jegyzeteinket és rögtön a megkérdezés után (vagy mihelyt lehetséges) írjuk meg a megkérdezésről a teljes, leíró jelentést!

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave