Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A kvalitatív kutatás jellemzői

Korábban már hangsúlyoztuk, hogy a kvalitatív kutatás fő célja a megértés és az információszerzés (lásd 2.5. fejezet). A kvalitatív kutatás különösen akkor fontos, ha a vizsgált jelenségre vonatkozóan korábbi információk csak csekély mértékben állnak rendelkezésre, ami azt jelenti, hogy a kvalitatív kutatás a „strukturálatlan” problémák miatt (a csekély előzetes információk következtében) többnyire feltáró és rugalmas. Noha a kvalitatív kutatás a hipotézisek ellenőrzését is lehetővé teheti, a fő hangsúly általában a megismerésen és a magyarázatok vagy elméletek alkotásán van. Popper (1961) terminológiájában a kvalitatív kutatás különösen a „felfedezés kontextusában” fontos (lásd 5.2. és 8.2. fejezet).

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave