Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Az elmélet mint kiindulópont

A kvalitatív kutatásban a vizsgálatot végző személy az elméletből is kiindulhat (s gyakran abból is indul ki). Ez furcsán hangozhat, ám amikor feltáró, felfedezésorientált, a megértésre és a magyarázatok létrehozására összpontosító kutatást végzünk, a kutatónak sokszor vannak előzetes hipotézisei és „megérzései” kritikus tényezőkkel és összefüggésekkel kapcsolatosan. Ezeket a feltételezéseket és megérzéseket is figyelembe véve az elméletalkotás kezdetben a kutató számára is hasznos lehet, mert megmutathatja, hogyan haladjon tovább (vö. Zaltman–Pinson–Angelmar, 1982). Két dolgot meg kell jegyezni. Először is az a priori feltevések és megérzések lehetőleg ne előírják, hanem vezessék a kutatás irányát. Másodszor, még akkor is, ha bizonyos a priori elméletek már léteznek, azt feltételezzük, hogy az a priori információk még nem teszik lehetővé a kutatási probléma teljes strukturálását és magyarázatát. Ha igen, akkor a hipotézisek strukturált tesztjei valószínűleg a kutatás hasznára válhatnak (lásd 5.2. fejezet).

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave