Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


7.1. táblázat. Kormányzati és egyéb adatforrások
Forrás
Honlap
Információ típusa
Business Week
Vállalati információk, például a top 500-ba tartozó cégek
Business Monitor
Üzleti jellegű információk a feltörekvő piacokról
Nemzetközi Üzleti Oktatási és Kutatási Központ (MSU-CIBER). Az amerikai Michigani Állami Egyetemen működő központ
A világ különböző piacaival kapcsolatos információkat bemutató honlap
Corporate Watch
Vállalati profilok
Üzleti vállalkozásokért és a szabályozási reformokért felelős minisztérium
 
Információ brit vállalatokról és a kereskedelemről
Eurostat
Európai szintű statisztikák, amelyek lehetővé teszik az egyes országok és régiók közötti összehasonlításokat
Európai Unió
Statisztikai információk a tagországokról
Europe Direct
Tájékoztatás az EU-ról
Euromonitor International
Tájékoztatás az EU-ról, valamint más országokról és vállalatokról
Financial Times
Számos adatbank, pl. a fúziókról és felvásárlásokról
Nemzetközi Kereskedelmi Igazgatóság, USA
Az ITA segíti az amerikai cégek versenyképességét a külföldi piacokon
OECD
Statisztikai, gazdasági mutatók és egyéb információk a tagországokról
Egyesült Államok Kereskedelmi Minisztériuma
Kereskedelmi adatok országokról
Egyesült Államok Kereskedelmi Kamarája
Információ az Egyesült Államokról és más országokról
Amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatal
Tájékoztatás a kérvényezett és bejegyzett szabadalmakról
Egyesült Államok Kisvállalkozási Hivatala
Adatok kisebb cégekről az USA-ban
Egyesült Államok Népszámlálási Hivatala
Demográfiai adatok az USA lakosságáról
Világbank
Gazdasági, társadalmi és nemzeti/regionális információk több mint 200 országról

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave