Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Gyakorlati feladatok

Szerepjáték
  1. Ön marketingkutatási tanácsadó, akit azzal bíznak meg, hogy folytasson fókuszcsoportos vizsgálatot egy innovatív gyorsétterem számára. Milyen embereket választana a fókuszcsoporthoz? Milyen szűrési kritériumokat használna? Milyen kérdéseket tenne föl?
  2. Marketingkutatóként győzze meg főnökét (diáktársát), hogy a kvalitatív kutatás elkészülte után ne hagyja ki a kvantitatív kutatást sem!
 
Terepmunka
  1. Az egyetemi sportközpont szeretné kideríteni, miért nem használja több diák a központ sportlétesítményeit. Fókuszcsoportos vizsgálatsorozat segítségével állapítsa meg, mivel lehetne még több diákot vonzani a sportközpontba. A vizsgálat eredményei alapján fogalmazzon meg erre vonatkozó hipotéziseket!
  2. Egy kozmetikai cég szeretné növelni penetrációja szintjét a diáklányok körében. Önnek jutott az a feladat, hogy tanácsadóként ismerje és előzetesen vizsgálja meg a diáklányok attitűdjeit, valamint vásárlási és kozmetikai cikkek használatával kapcsolatos szokásait. Készítsen legalább öt mélyinterjút! Alkalmazza a konstrukciós technikát is! Egyeznek-e a két technikából adódó eredmények? Ha nem, próbálja meg a kétfajta eredményt összhangba hozni!
 
Csoportos vita
  1. Öt- vagy hatfős csoportokban vitassák meg, hogy a kvalitatív kutatás tudományos kutatás-e.
  2. Ha a fókuszcsoport eredményei igazolják az előzetes várakozásokat, az ügyfélnek célszerű kihagynia a kvantitatív kutatást.” Kis csoportokban vitassák meg ezt az állítást!
  3. Öt- vagy hatfős csoportokban vitassák meg a következő állítást: „A kvantitatív kutatás fontosabb, mint a kvalitatív, mert segítségével statisztikai információkhoz és döntő eredményekhez juthatunk hozzá.”

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave