Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Internetes és számítógépes feladatok

  1. Végezzen el kétcsoportos diszkriminanciaelemzést a 18.2. és 18.3. táblázat adatai alapján az SPSS, SAS és MINITAB szoftvercsomagok felhasználásával! Hasonlítsa össze a programok outputjait. Vitassa meg a hasonlóságokat és különbségeket!
  2. Végezzen el háromcsoportos diszkriminanciaelemzést a 18.2. és 18.3. táblázat adatai alapján az SPSS, SAS és MINITAB szoftvercsomagok felhasználásával! Hasonlítsa össze az eredményeket a háromcsoportos diszkriminanciaelemzést bemutató 18.5. táblázat eredményeivel!
  3. Elemezze a Nike 15. fejezet internetes és számítógépes feladatok 1. feladatában található adatait! Van-e különbség a három fogyasztói csoport között a tudatosság, attitűd, preferencia, szándék és a Nike iránti lojalitás szempontjából, ha ezeket a változókat egyszerre vizsgáljuk?
  4. Elemezze a szabadidős életstílus 15. fejezet Internetes és számítógépes feladatok 2. feladatában található adatait. Van-e különbség a három csoport között lakóhely alapján a természet élvezetének tulajdonított fontosság, az időjáráshoz fűződő viszony, a környezettel való harmonikus együttélés, a rendszeres testmozgás és a másokkal szervezett közös programok (V2-től V6-ig) szempontjából, ha ezeket a változókat egyszerre vizsgáljuk?
  5. Az SPSS, SAS vagy a MINITAB szoftvercsomag felhasználásával végezzen kétcsoportos diszkriminanciaelemzést a Terepmunka 1. feladatában kapott eredményekkel! Lehet-e a négy attitűdmutató alapján különbséget tenni a végzett hallgatók és az egyetemisták között?

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave