Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Írja le a jelentéskészítés folyamatát!
  2. Írja le egy marketingkutatási jelentés általános szerkezetét!
  3. Jellemezze a jelentés következő részeit: címoldal, tartalomjegyzék, vezetői összefoglaló, problémameghatározás, kutatási módszer, adatelemzés, következtetések és javaslatok!
  4. Miért kell szerepelniük a korlátoknak és az ellenjavallatoknak a jelentésben?
  5. Fejtse ki, miért fontos az objektivitás a marketingkutatási jelentés írása során!
  6. Milyen irányelveket kell figyelembe venni a jelentés készítésekor?
  7. Hogyan ábrázoljunk adatokat táblázatban?
  8. Mi a kördiagram? Milyen típusú adatok jeleníthetők meg segítségével? Milyenek nem?
  9. Mi a vonaldiagram? Általában milyen jellegű információkat mutat be?
  10. Mi a piktografikonok szerepe? Mi az összefüggés az oszlopdiagram és a hisztogram között?
  11. Mi a szóbeli prezentáció célja? Milyen irányelveket kell betartani az ilyen prezentációhoz kapcsolódóan?
  12. Mit jelent a „Mondjuk meg” elv, illetve a „KISS” elv?
  13. Hogyan értékelne egy régebbi marketingkutatási projektet?
 
Gyakorlatok
  1. Az itt szereplő példa olyan kutatási jelentésből származik, amely nyomdászok és litográfusok szakmailag nem magasan képzett célcsoportja számára készült, akik kis családi vállalkozást működtetnek.
    „Annak érdekében, hogy felmérjék, milyen imázsa van a nyomdaiparnak, kétféle skálázási módszert alkalmaztak: az egyik szemantikus differenciálok sorából állt, a másik Likert-skálákból. A két különböző módszer alkalmazását az indokolta, hogy szükség volt az eredmények konvergens érvényességének becslésére. A két módszer segítségével nyert adatokat intervallumskálán mért adatokként kezelték. Pearson-féle korrelációs együtthatót számoltak az értékkészletek között. A korreláció magas volt, ami a konvergens érvényesség magas szintjét jelenti.”
    Fogalmazza át a fenti bekezdést úgy, hogy az bekerülhessen a jelentésbe!
  2. Mutassa be grafikai módszerekkel a következőkben leírt fogyasztói döntési folyamatot:
    A fogyasztóban először felmerül a szükséglet. Majd több forrásból is beszerez adatokat: kiskereskedőktől, reklámokból, szájreklámból és a független sajtóból. Ezután felállítja a kritériumrendszert, amely alapján kiértékeli a piacon lévő márkákat. Végül kiválasztja a számára legmegfelelőbbet.

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave