Bauer András, Kolos Krisztina (szerk.)

Márkamenedzsment


9.1. táblázat. Termék vs. szolgáltatás besorolás márkázási következményei
 
Eszközigényes termékmárkák (FMCG termékek)
Munkaerő-igényes termékmárkák (festmények, egyedi ruhák, designer termékek)
Eszközigényes szolgáltatásmárkák (telekommunikáció, közművek, műsorszolgáltatók)
Munkaerő-igényes szolgáltatásmárkák (éttermek, fodrász, légitársaság, összes hagyományos szolgáltatás)
Központi márka
termék
termék/személy (pl. tervező)
vállalat
vállalat/személy (szolgáltató)
A termékelőny forrása
termék
termék/személy
berendezések, technológiák, folyamatok
szolgáltatás, alkalmazottak, megfogható elemek
Minőség
egyenletes
kicsit változótól a jelentősen változóig
egyenletes
változó
Vevői találkozási pontok
kevés
kevés
kevés
sok
Előállítás helye
vevő nincs jelen
vevő ritkán van jelen
vevő ritkán van jelen
vevő általában jelen van
Forrás: Berry, L. L.–Lampo, S. S. (2004): Branding Labour-Intensive Services. Business Strategy Review, 15(1), 19.

Márkamenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 010 6

A Bauer András és Kolos Krisztina által szerkesztett Márkamenedzsment könyv hiánypótló munka a hazai szakkönyvpiacon. A márkákkal már jó ideje foglalkozó gyakorló szakemberként úgy vélem, hogy a könyv a márkamenedzserek számára nélkülözhetetlen ismereteket mutatja be, a sok gyakorlati példa pedig segíti az ismeretek alkalmazhatóságát. A könyv érdemei közül fontos kiemelnem annak sokszínűségét; az olvasó érdeklődése és munkatapasztalatai alapján kedvére válogathat az egyes témák közül, amelyek a szolgáltatások márkázásától kezdve, a luxusmárkákon keresztül a high-tech márkákig számos izgalmas alkalmazási területet ölelnek fel. Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik tanulmányuk vagy már munkájuk kapcsán, kezdőként vagy tapasztalt marketingesként márkamenedzsmenttel foglalkozva ismereteiket kívánják bővíteni, felfrissíteni.

Szokolai Júlia

Üzletág vezető, Nestlé

Hallgatóként mindig szerettem valós adatokon és élő példákon keresztül tanulni, ezért nagyon örülök, hogy elkészült ez a könyv. Külön büszkeség, hogy egy olyan projekt is bekerült ebbe a válogatásba, amin sokat és nagy kedvvel dolgoztam. A könyv számos hazai és nemzetközi példa segítségével szemléletesen mutat be a márkákkal foglalkozó szakemberek számára olyan releváns kérdéseket, mint például a globalizáció vagy a digitális világ kihívásai. Ajánlom e könyvet mindenkinek, aki többet szeretne tudni a márkák izgalmas világáról.

Csanda Gergely

Kommunikációs vezető, NN Biztosító

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-kolos-markamenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave