Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A diadikus üzleti kapcsolatok beágyazottságának kontextusát megragadó fogalmak

A diadikus üzleti kapcsolatok és az üzleti hálózatok megközelítései közösek abban a tekintetben, hogy mindkettő hangsúlyozza az egymással üzletet bonyolító vállalatok közötti kölcsönös függőséget és az ebből fakadó kooperációs igényt. Megkérdőjelezhetetlen, hogy a kooperáció mindkét eset tanulságai alapján sarkalatos fontosságú fogalomnak, koncepciónak tekintendő. Célunk most éppen az, hogy megalapozó jelleggel konceptualizáljunk néhány olyan hálózati fogalmat, melyek jelentős hatással vannak a diadikus üzleti kapcsolatokban zajló együttműködésekre. Ezt követően illusztráljuk, miként lehet ezeket a konstrukciókat beépíteni a diadikus kapcsolatokat megragadó modellekbe. Ennek során felvázoljuk a bevezetett koncepciók viszonyát a kooperációhoz, s kitérünk ezek következményeinek tárgyalására. Ezen belül kiemelten foglalkozunk az elkötelezettség jelenségével mint a kooperáció kritikus fontosságú következményével.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave