Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Kapcsolatfejlesztés és beruházás

Ford (1980) szerint a szervezeti piacokon a megrendelő-beszállító kapcsolatok változnak az idők során, és gondos menedzsmenttevékenységgel, figyelembe véve a kapcsolat fejlődési folyamatát, kiaknázhatóak a kapcsolatból származó előnyök. Ford megvizsgálta a megrendelő-beszállító kapcsolatok időbeni alakulását. A kutatás keretében a kapcsolatok következő változóit vette figyelembe: a tapasztalatot, a bizonytalanságot, a felek közötti különféle távolságtípusokat (a társadalmi, földrajzi, kulturális, technikai és időbeli távolságot), az elkötelezettséget és az adaptációt. Figyelembe véve, hogy e változók közül melyik milyen mértékben van jelen a kapcsolat egyes szakaszaiban, Ford (1980) egy ötfokozatú kapcsolatfejlődési folyamatot írt le. A kapcsolat alakulásának szakaszai: a kapcsolatot megelőző állapot, a korai szakasz, a fejlődés szakasza, a hosszú távú együttműködés állapota és végül a végső stádium. Ily módon a megrendelő-beszállító kapcsolatok alakulása olyan evolúciós folyamatnak tekinthető, amelynek jellemzői a következők (Ford, 1980):

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave