Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Vevőportfóliók

Következésképpen a megrendelő-beszállító kapcsolatok sikeres menedzsmentje nagy mértékben függ a vállalat kapcsolatirányítási képességétől, attól, hogy a vállalat mennyit hajlandó beruházni a kapcsolat kezdeményezésébe, fejlesztésébe vagy fenntartásába, valamint attól, hogy miként osztja meg az erőforrásokat az egyes kapcsolatok között azok várható haszna alapján (Ford, 1980). E siker eléréséhez mindkét félnek meg kell vizsgálnia a kapcsolatból származó jelenlegi és várható előnyeit. Végül, különösen a beszállító nézőpontjából vizsgálva, át kell tekinteni és meg kell becsülni az egyes vevőktől származó jelenlegi és jövőbeli profitot, lehetőleg egyenként, de legalább szegmensenként. Egy ilyen elemzés, ha azt a vevővel folytatott kapcsolat fejlődési szakaszának azonosításával is kombinálják, lehetővé teszi a vevőbázisban rejlő potenciál jobb megismerését és segít az erőforrások stratégiai és taktikai tervezésében, valamint azok vevők közötti megosztásában.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave