Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A hálózati pozíció elemzése

A hálózati pozíció koncepciójáról szóló gondolatok részletes kifejtése Henders (1992) művében olvasható. Mint már korábban utaltunk rá, a hálózati pozíció a vállalat kapcsolati portfóliójának jellemzője, így jogokkal és kötelezettségekkel is jár. A hálózati pozíció egyrészt a korábbi kapcsolati stratégia eredménye, másrészt a jövőbeli kapcsolatok forrása. A kapcsolatok, a jogok és a kötelezettségek a vállalat által eredendően a hálózatba vitt, a vállalat tapasztalatai és beruházásai révén szerzett erőforrások eredményei. Ez tehát azt jelenti, hogy a vállalatok kapcsolati portfóliójának elemzésén és hálózati pozíciójának megértésén kívül figyelembe kell vennünk azokat a további erőforrásokat is, amelyek az interakciók során keletkeznek. Az erőforrások elemezhetők a hagyományos megközelítés, a vállalat által birtokolt hatalom által is. Mi mindazonáltal egy háromelemű csoportosítást javasolunk, amely inkább menedzsmentszempontú.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave