Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A javasolt gondolati keret

A fentiekben bemutatott egyes elemeket összerakva az alábbi gondolati keretet alkothatjuk meg (lásd 1. ábra). Az outputot, a kapcsolatok által létrehozott eredményt egyaránt befolyásolják a szervezetközi együttműködés különböző szintjei és azok tárgyalásának menedzsmentmegközelítései is. Ez a hatásmechanizmus igen összetett. Először is, az output mérését befolyásolja az elemzés konkrét szintje. Egy adott kapcsolat szintjén a kapcsolat által közvetlenül létrehozott output áll az elemzés középpontjában, míg hálózati szinten a teljes hálózat által realizált outputot vizsgáljuk. Ezen felül, amennyiben elfogadjuk, hogy a menedzsment különböző szintjei eltérő hatást gyakorolnak egy kapcsolatra, akkor elemzésünkbe ennek következményeit is be kell építenünk.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave