Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Interakció, szereplők és idő

A szereplők, mint azt már többször hangsúlyoztuk, interaktív környezetben léteznek. A vállalatok folyamatosan változnak mind az általuk végzett tevékenységek, mind az általuk kontrollált erőforrások tekintetében. Ezt a változást az együttműködő felek hasonló változásai kísérik. Az egyes szereplők fejlődése nem önálló, másoktól függetleníthető folyamat, az mindig a másokkal fenntartott interakciók között megy végbe. A szereplők mindig közösen fejlődnek. A közös fejlődés azt jelenti, hogy amennyiben egy szereplő szeretne megküzdeni a problémáival, illetve ki kívánja használni a lehetőségeit, akkor meg kell küzdenie partnerei kihívásaival is. A közös fejlődés azonban nem jelenti azt, hogy bármely két vállalat fejlődése szükségképpen elvezet ahhoz, hogy a partnerek közelebb kerüljenek egymáshoz; nem jelenti azt, hogy a kapcsolatok szükségszerűen determinálnák a felek vagy a kapcsolat életpályáját, s ezzel állandóan erősítenék a kölcsönösséget. Épp ellenkezőleg! A közös fejlődés többirányú folyamatként értelmezhető, mely párhuzamosan két vagy több partner között megy végbe, s melynek során az egyes szereplők saját problémáikat, erőforrásaikat és tevékenységeiket kapcsolják össze egymással. Ekképpen a közös fejlődés ténylegesen sokszor nem az egymáshoz való közeledéssel, hanem épp ellenkezőleg, távolodással és diverzifikációval jellemezhető.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave