Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


A marketing különbségei magas és alacsony érdekeltségű termékek esetében

A magas és alacsony érdekeltséget mutató vevők egyaránt a megvásárolni kívánt termék által kínált előnyöket mérlegelik a vásárlás során. Mind a magas, mind az alacsony érdekeltségű vásárlások esetén fontos ezért, hogy a termék rendelkezzen a vevők számára lényeges jellemzőkkel. Különbség azonban a magas és alacsony érdekeltségű vásárlások között, hogy a magas érdekeltség során a vevő maximalizálni szeretné elégedettségét, míg alacsony érdekeltség esetén egy olyan terméket szeretne, amely „elég jó”, és kielégíti igényeit. Ebben az esetben tehát nem cél a legjobb, csupán egy elfogadható termék megvásárlása. A termékeknek tehát mindkét esetben rendelkezniük kell a fogyasztók számára fontos tulajdonságokkal, de a magas érdekeltség esetén jó, ha a termék egyedi és különleges is. A magas érdekeltséget mutató vásárlók a termék megvásárlása előtt mérlegelik a termék vagy márka tulajdonságait, az alacsony érdekeltségű vásárlási helyzetekben hiányzik az alternatívák alapos, széles körű mérlegelése. Itt a márkák értékelése a vásárlói tapasztalatok alapján a vásárlás után – és nem előtte, mint ahogy a magas érdekeltség esetén – történik. Amennyiben a megvásárolt termék megfelelően jól teljesített, megoldotta a fogyasztó problémáját és kielégítette igényeit, kialakulhat márkahűség. A terméktervezés során a fogyasztók számára az alacsony érdekeltségű vásárlási helyzetekben a praktikum a leglényegesebb. Mivel a fogyasztók „csupán” megoldást szeretnének találni egy problémájukra, ki szeretnék elégíteni egy fogyasztói igényüket, a termékek esetén lényeges számukra az egyszerű felhasználhatóság, könnyű kezelhetőség, garanciális feltételek vagy például a praktikus csomagolás. A magas érdekeltségű vásárlási helyzetekben is fontosak lehetnek ezek a szempontok, azonban itt az egyediség, a dizájn is fontos szerepet játszanak. Ezek lényegtelenek az alacsony érdekeltségű fogyasztói döntések esetében.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave