Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


Személyes értékesítés

A személyes értékesítés hatásos, de drága eszköz (Mitev, 2013), ezért a tervezésére megfelelő figyelmet kell fordítani. Megtervezések legelső lépése, hogy a vállalat meghatározza, milyen szerepet szán az értékesítőknek. Pontosan kell definiálni, hogy az eladószemélyzet milyen funkciókat lásson el, illetve hogyan kapcsolódjon a vállalat folyamataihoz, más szervezeti egységeihez. Ezt a döntést elsősorban a vállalati stratégia és az iparág jellemzői határozzák meg. Általánosságban elmondható, hogy a tranzakcióorientált, csupán a rendelés operatív lebonyolításáért felelős eladószemélyzet helyett egyre inkább előtérbe kerülnek a nagyobb hatáskörrel ellátott és szélesebb feladatkörrel megbízott értékesítők és ügyfélkapcsolatért felelős menedzserek. Az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szemléletének vállalati terjedésével egyre inkább erősödik az a gyakorlat, hogy az értékesők munkája ne csak abban merüljön ki, hogy „rábeszéljék” vevőket egy termékre. Az egyirányú kommunikáció helyett interaktív kapcsolat kialakításával a vevőkről és a vállalatról is több információ áramlik a szervezetbe. Ezeket a vállalat felhasználhatja a marketingstratégiák kialakítása során vagy a termékfejlesztési folyamatban.

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave