Keszey Tamara, Gyulavári Tamás

Marketingtervezés


5.2. táblázat. A fogyasztói magatartás sajátosságai magas és alacsony érdekeltségű termékek megvásárlásánál
 
Fogyasztói magatartás sajátosságai
 
magas érdekeltségű termékek esetén
alacsony érdekeltségű termékek esetén
Információ-feldolgozás
Kiterjedt információfeldolgozás
  • A fogyasztók keresik az információkat
  • A fogyasztók a reklámok aktív befogadói
Véletlenszerű információfeldolgozás
  • A fogyasztók befogadják – de nem keresik – az információkat
  • A fogyasztók a reklámok passzív befogadói
Alternatívák értékelése
  • A vevők az alternatív termékeket és márkákat a vásárlás előtt értékelik
  • A vevők először megvásárolják a terméket – az alternatívák kiterjedt értékelése nélkül. A termék/márka értékelése a vásárlás után történik
Elégedettség szerepe
  • A vevők elégedettségüket kívánják maximalizálni. Összehasonlítják az alternatívákat, hogy értékeljék milyen szempontok szerint mely termék/márka a legjobb választás számukra
  • A vevők számukra elfogadható (nem maximális) mértékű elégedettséget várnak a vásárlástól. Azt a terméket/márkát választják, amely legkevésbé fog problémákat okozni. A személyes tapasztalat szerepe nagyon fontos
Személyiség, életstílus és referenciacsoportok szerepe
  • A személyiségjegyek és életstílus befolyásolják a vásárlást, mert a termék személyes jelentőséggel bír számukra
  • A referenciacsoportok befolyásolják a vásárlást, mert a termék fontos lehet a csoportnormák és értékek szempontjából
  • A személyiségjegyek és életstílus nem befolyásolják a vásárlást, mert a termék nem bír személyes jelentőséggel számukra
  • A referenciacsoportok nem befolyásolják a vásárlást, mert a termék lényegtelen a csoportnormák és értékek szempontjából
Forrás: Walker et al. (2011, 108)

Marketingtervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 014 4

A marketingtervezés során a menedzsereknek nagyon összetett folyamatokat kell egymáshoz hangolniuk. A számtalan marketingeszköz és azok végtelen kombinációja, a párhuzamos marketingprogramok interakciói, valamint mindezek stratégiai, taktikai vonatkozásai komplex döntési helyzeteket hoznak létre. Ennek következtében a marketingmenedzserek csak akkor tudnak tudatosan építkezni, ha megfelelő struktúrákban gondolkodnak, és rendelkeznek olyan elméleti keretekkel, amelyek segítenek a szerteágazó tevékenységben rendet teremteni.

Keszey Tamara és Gyulavári Tamás szakkönyve egyrészt segít megérteni az egyes részterületeket, kibontja az egyes eszközök hatásmechanizmusainak hátterét, másrészt olyan struktúrákat kínál, amelyek keretet adhatnak a marketingtervezéshez, és ezáltal megkönnyítik a szakemberek munkáját. A könyvet ajánlom mind a kezdő, mind a gyakorlott menedzserek számára, akik kézikönyvként használhatják a napi munkájuk során.

Princz Andrea, marketingmenedzser,

FrieslandCampina

Hiányt pótol a Marketingtervezés szakkönyv, amely a marketingtervezés folyamatát szilárd elméleti alapokra helyezve, a magyar gazdasági viszonyokat is szem előtt tartva mutatja be. A könyv kiváló gyakorlati példák segítségével mutatja be a marketingtervezés rendszerét, rávilágítva annak legújabb, XXI. századi kihívásaira is. A könyv rendszerezettsége és szakmai megalapozottsága óriási segítség a területtel ismerkedő felsőoktatási hallgatók számára, a mester- és alapképzésben egyaránt. Keszey Tamara és Gyulavári Tamás könyve azonban nem hiányozhat a marketing világában dolgozó azon szakemberek könyvtárából sem, akik tudatos marketingtervezéssel szeretnék versenytársaiknál gyorsabban felismerni az új piaci lehetőségeket és választ adni a felmerülő vevői igényekre.

Szűcs András, marketingigazgató,

HILTI Hungária

Hivatkozás: https://mersz.hu/keszey-gyulavari-marketingtervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave