Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben


10.2. ábra. A Northwestern Pharmaceuticals kommunikációs workshopján feldolgozott forgatókönyvek.
 
Forgatókönyv mellérendelt viszonyról
 
Tegyük fel, hogy van egy munkatársa, Bill Jones, akivel ugyanazon a részlegen dolgoznak. Bill kutató, és a szervezetben az Önéhez hasonló szintű pozíciót foglal el. Négy éve dolgoznak együtt; Ön igazán kedveli őt, és úgy érzi, nagyon jól együtt tudnak működni. Nagyra értékeli a barátságát és támogatását.
Múlt héten érdekes beszélgetést folytatott Bill-lel, amelyből kitűnt, hogy van néhány közös problémájuk a részlegükön belüli jelentések készítésével és megosztásával kapcsolatban. Ez a beszélgetés elgondolkoztatta arról, hogy mit lehetne tenni a helyzet javítása érdekében. Támadt néhány ötlete, amelyekről úgy gondolta, hogy érdemes lenne megvalósítani, és készített egy javaslatot a főnöke, George Hill számára, amelyben röviden ismerteti a problémát és néhány lehetséges megoldást.
A mai napon elküldte a javaslat tervezetét Billnek. A kísérőlevélben megkéri őt, hogy véleményezze azt, és közli vele, hogy a hét végén szeretné elküldeni George-nak.
Bill megkeresi Önt az irodájában, kezében a javaslattal. Ingerültnek tűnik, és azt mondja: „Azt hittem együtt dolgozunk ezeknek a problémáknak a megoldásán. Miért kezdtél bele a javaslat megírásába nélkülem?”
Mit válaszolna Billnek?
 
Forgatókönyv alá-fölérendelt viszonyról
 
Tegyük fel, hogy egy technikust, Joe Walsht, az Ön irányítása alá rendeltek egy projekt alkalmából. Joe igen tehetséges és megbízható munkatársnak bizonyult, és Ön örül, hogy a csapatának tagja lett.
Múlt héten elutazott a városból, hogy részt vegyen egy fontos konferencián. Joe-t megbízta egy fontos feladat teljesítésével. Ön pontos utasításokkal látta el az elvárásaival és az elvégzendő munkával kapcsolatban, amelyet visszatéréséig be kellett fejezzen.
Visszatérése napján pontosan reggel nyolc órakor Joe megjelent az irodájában. Elmondta, hogy nem tudta elvégezni a feladatot, és hosszas bocsánatkérésbe bonyolódott. Amikor Ön magyarázatot követelt, kiderült, hogy távollétében egy másik vezető kutató, Marie Petrowski ragaszkodott hozzá, hogy Joe segítsen neki egy igen időigényes eljárásban. Joe kifejtette, hogy annak ellenére, hogy ő megmondta Marie-nek, hogy más dolga van, és nincs ideje segíteni neki, a kutató nem tágított, és megkövetelte, hogy Joe szakítson időt a projektje számára. Elbocsátással fenyegette Joe-t, amennyiben „nem viselkedik csapatjátékosként”.
Ön azonnal lemegy Marie irodájába, és megkérdi, hogy mért ragaszkodott Joe részvételéhez. Marie így válaszol: „Nos, tartanom kellett a határidőt, és Joe az egyetlen itt, aki igazán ismeri ezt az eljárást. Szükségem volt a segítségére, és mivel nem voltál itt, nem tudtam ezt megbeszélni veled.”
Mit válaszolna Marie-nek?

Kommunikációmenedzsment a vállalati értékteremtésben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 017 5

A sikeres vállalatok mindegyike kiemelkedik abban, ahogyan tagjai a kommunikáció széles eszközrendszerét alkalmazzák. Ez az elgondolkodtató, sok gyakorlati példával kiegészített, átfogó mű biztos kézzel nyújt - akár azonnal alkalmazható - segítséget azok számára, akik a vállalati és egyéni eredményesség növelésére törekednek. Úgy vélem, ennek a könyvnek köszönhetően a közeljövőben sokszor örülhetünk majd azoknak a hazai és nemzetközi sikereknek, melyek a kommunikáció szerepének jobb megértéséből és hatékony vállalati alkalmazásából erednek majd.

dr. Kántor Sándor stratégiai kommunikáció és vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes

ELME Ipari Csoport Zrt.

A vállalatok egyik legnagyobb büszkesége a jól működő kommunikáció. Kincs, amit - megléte esetén - azonban nemcsak védeni, hanem (újra)tervezni, (újra)gondolni, és folyamatosan finomítani kell. Akinek ez eddig nem volt evidencia, e könyv elolvasását követően azzá válik. E szintetizáló, elemző kérdéseket felvető, több dimenzióban otthonosan mozgó munka remek lehetőséget biztosít arra, hogy a szakmabeli átgondolja, milyen is a munkáltató társaság kommunikációja, min lehet saját eszközeivel javítania, a laikus érdeklődő pedig egy új világba tekinthet be, mely vállalati értékteremtésről, a közös kultúra kialakításáról, az átgondolt, komplex kommunikációs folyamatokról szól. És mindez az elmélet-gyakorlat-esettanulmányok hármasának - kiváló arányérzékkel történő - bemutatásával: a klasszikus 4-4-2-es felállásban történik (10 fejezet 3 tematikus egységbe rendezve). VILÁGBAJNOK!

Dr. Németh Tamás főosztályvezető,Groupama Garancia Biztosító Zrt.

Mára a vállalati kommunikáció mint versenyelőnyt biztosító tényező és értékvezérelt vezetői tevékenység felsorakozott a cég piaci értékét növelő, hagyományosan elfogadott tényezők, azaz a versenyképesség, az innovációkészség és a nyereségesség mellé. A szemléletes példákkal alátámasztó mű azt az üzenetet közvetíti, hogy a vállalat a menedzsment, a szociálpszichológia és az információs technológia alapjaira összehangoltan építve juthat e versenyelőny és értéknövelés birtokába. A könyvet haszonnal forgathatja a menedzsment és a kommunikáció területén tevékenykedő vállalati szakember éppúgy, mint az oktatásban és a kutatásban dolgozók.

Vass Réka vállalati kapcsolatok vezető, British American Tobacco Hungary

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-kommunikaciomenedzsment-a-vallalati-ertekteremtesben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave