Pavluska Valéria

Kultúramarketing

Elméleti alapok, gyakorlati megfontolások


A kultúra-nemfogyasztás, nem részvétel jellemzői és magyarázó tényezői

A modern marketing központi kérdése a fogyasztó megnyerése és megtartása, az elégedettség megteremtése, ezért a marketing-döntéshozók számára az elsődlegesen megismerendő dolgok között van az ezeket alakító tényezőket, magát a fogyasztói viselkedést, illetve az adott viselkedésmintát megtestesítő tipikus fogyasztó profilját leíró információk köre. Az általános marketingirodalmak szinte kivétel nélkül hosszú fejezeteket szánnak a fogyasztói magatartás kérdéskörének vizsgálatára, ezen belül annak feltárására, hogy ki, mit, hogyan, hol, mikor, miért stb. vásárol, illetve fogyaszt. A tudományos és a gyakorlati marketingmunkák sokkal kevesebbet foglalkoznak a nem fogyasztókkal, a nem fogyasztással, a fogyasztás akadályaival, korlátaival, és csak az utóbbi évek társadalmigazdasági változásai és trendjei irányították rá a figyelmet ennek a kérdéskörnek a legkülönbözőbb aspektusaira, így például a fogyasztói ellenállás kérdésére (Törőcsik–Jakopánecz, 2010).

Kultúramarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 881 1

Örülök, hogy Pavluska Valéria könyve az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtár sorozatában megjelent. Amióta világ a világ, a kultúra mindig a fogyasztás tárgya volt. A mai fogyasztáselmélet egyik legnagyobb dilemmája a kultúra fogyasztásának és a fogyasztás kultúrájának kérdése. Többek között ezt a dilemmát is igyekszik feloldani ez a kiválóan szerkesztett, tudományosan igényes, rendkívül sokrétű, a kultúramarketinget új megvilágításba helyező könyv. Ajánlom a kötetet oktatóknak, kutatóknak, hallgatóknak, a kultúra területén dolgozó szakembereknek, és mindenkinek, aki szeretne elmélyülni a kulturális marketing elméletében és gyakorlatában.

Hetesi Erzsébet intézetvezető egyetemi docens

Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar

Pavluska Valéria nem csupán kiváló szakemberként, hanem kultúrafogyasztó értelmiségiként is hiteles feldolgozója a kulturális életben adekvát marketing tevékenységnek. A folyamatok értelmezésével és további kérdések feltevésével nemcsak a marketing szakemberek, hanem a területen tevékenykedő menedzserek számára is nagyon hasznos kiadványt ad. Munkája felhívja a figyelmet arra, hogy a marketing nem csupán az értékesítés eszköze, nem a reklám szinonimája, nem csorbítja a művészet szabadságát, és helyesen alkalmazva nem a kulturális termék devalválása, hanem minél szélesebb körben történő értékesítése a célja. A kultúrában alkalmazható marketing komplex, a kulturális tevékenység egészét átható gondolkodás- és cselekvésmód. Célja a művészeti, kulturális önkifejezés és a piaci viszonyok egyensúlyban tartása mellett elérni a közönségsikert, amely mintegy legitimálja az adott kulturális tevékenységet, a művészeti irányt annak érdekében, hogy a befogadó, a mecénás, a szponzorok és a fenntartók pénzügyi támogatásával a művészetek és a kulturális élet valódi szabadságát, lehetőségeit gyarapítsa.

Horváth Zsolt igazgató

Pannon Filharmonikusok-Pécs

Hivatkozás: https://mersz.hu/pavluska-kulturamarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave