Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


Diadikus adatelemzés, az üzleti kapcsolat kvantitatív elemzésének új eszköztára

Nyilvánvaló, hogy az üzleti kapcsolat diadikus jelenség, így annak tartalmi jellemzői is szükségszerűen azok, tehát tudományos igényességgel – az általánosíthatóság és a megbízhatóság követelményeinek eleget téve – konkrét kapcsolati diádban értelmeződnek és vizsgálandóak. Így a kapcsolati jelenségek hagyományos, ún. egyvégű kutatása (single-end research) (Brennan et al., 2003) nem adhat megbízható képet az egyes jelenségek állapotáról és azok kölcsönhatásairól. Ezen egyvégű kutatások során az adatfelvételre csak a kapcsolat egyik végén kerül sor, sokszor ráadásul nem is egy konkrét, hanem egy hipotetikus partnerre vonatkozóan, amikor nem személyesítődik meg az a konkrét partner, akire vonatkozóan a kapcsolati jellemzők értékelése megtörténik. Az egyvégű kutatás így általánosító jellege miatt nem tud pontos képet adni az együttműködő kapcsolatokban megfigyelhető jelenségekről és az azok közötti különbségekről. Ráadásul ez a kutatásmódszertani megoldás nem tudja megragadni a kapcsolati jellemzők közötti egymásra hatás, vagy ezek kölcsönösségének jelenségét sem.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave