Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


A bizalomra méltóság mint az üzleti kapcsolatok irányításának eszköze – a diadikus adatelemzés egy gazdálkodástudományi alkalmazása

Ebben az alfejezetünkben a diadikus adatelemzés egy konkrét, üzleti kapcsolatokat érintő alkalmazását mutatjuk be, a bizalom üzleti kapcsolatokban játszott szerepét állítjuk az elemzés középpontjába. A gazdasági szereplők közötti együttműködés során megjelenő bizalom kérdésével számos cikk és kutató foglalkozott már Magyarországon (Hámori, 2004; Hámori et al., 2007; Simon, 2007; Nagy–Schubert, 2007; Szántó, 2008; Hetesi–Vilmányi, 2009; Gelei–Mandják, 2011; Fertő, 2012; Chikán et al., 2012; Keszey, 2007). A bizalmat a nemzetközi szakirodalom meghatározó irányzataihoz kapcsolódva az egyes szerzők elsősorban erőforrásként (Tsai–Ghoshal, 1998), mások hitként (Kumar, 1996) vagy éppen irányítási stratégiaként (Uzzi, 1997), irányítási mechanizmusként (Jarvenpaa et al., 2000) értelmezik. Nem találunk ugyanakkor olyan munkát, mely ezeket az eltérő megközelítéseket és értelmezéseket megpróbálná összekapcsolni. Elemzésünk során erre a tartalmi összehangolásra is kísérletet teszünk, amikor különválasztjuk a bizalom és a bizalomra méltóság fogalmait. E két fogalom összekapcsolása lehetővé teszi kutatásunk hipotézisének empirikus tesztelését. Hipotézisünk a következő: Minél erősebb a bizalomra méltóság szintje egy adott üzleti kapcsolatban, annál inkább igaz, hogy magas kockázati szinttel rendelkező cselekvések megtörténnek, végbemennek benne. Ilyen esetekben a kapcsolatban zajló események, cselekvések irányítási eszközévé válik a bizalomra méltóság, és az üzleti kapcsolatban megjelenik maga a cselekvési hajlandóságként értelmezett bizalom.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave