Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


Összegzés

A kereskedelemnek, azaz a gyártó és a végső fogyasztó közötti közvetítésnek akkor van létjogosultsága, ha a termék, szolgáltatás értékesítése hatékonyabb a kereskedő bevonásával, mint nélküle. Az értékesítési csatornában a nagy- és kiskereskedők a vevő és a termelő közötti távolságot hidalják át a kereskedelmi funkciók ellátásával. A felvállalt kereskedelmi funkciók kombinációjaként jönnek létre a nagykereskedelem és a kiskereskedelem típusai. A nagykereskedelemben a klasszikus nagykereskedők mellett ügynökök, brókerek, valamint specializált nagykereskedők és a termelő cégek értékesítési szervezetei vesznek részt. Fő feladatuk a profilnak megfelelő áruválaszték biztosítása, valamint a logisztikai és pénzügyi feladatok ellátása. A végső fogyasztónak történő értékesítés alapvetően bolti és nem bolti kiskereskedelemre bontható. A bolti kiskereskedelem klasszikus típusai mellett erőteljes fejlődést mutatnak a diszkontüzletek, valamint az akciókra szakosodott kiskereskedők. A nem bolti kiskereskedelem terü letén is megfigyelhető a piaci térhódítás. Különösen az elektronikus kiskereskedelem mutat ugrásszerű növekedést az egyes árucsoportokban (élelmiszer, könyv, szórakoztató elektronika stb.). Az utóbbi években a kiskereskedelmi automaták is jelentős fejlődésen mentek keresztül, ma már nem csupán értékesítési, hanem kommunikációs eszközként is működnek.

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave