Agárdi Irma

Kereskedelmi marketing és menedzsment


1.1. táblázat. Meghatározó kiskereskedelmi vállalatok a fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmében, 2008
Kiskereskedelmi vállalat neve
Üzlettípusok
Üzletek száma
2008. évi forgalom
(milliárd Ft)
Tesco
Szupermarket
148
602
,0
Hipermarket
CBA
Cash & Carry
3038
545
,0
Élelmiszerbolt
Nagykereskedés
Szupermarket
Coop
Cash & Carry
5250
500
,0
Élelmiszerbolt
Szupermarket
Spar
Szupermarket
391
374
,2
Hipermarket
Reál
Élelmiszerbolt
2310
348
,0
Szupermarket
Metro
Cash & Carry
13
262
,1
Auchan
Hipermarket
11
221
,7
Lidl
Diszkont
105
164
,7
Penny Market
Diszkont
169
161
,5
Cora
Hipermarket
7
105
,5
Dm-Drogerie Markt
Drogéria
233
62
,0
Match
Szupermarket
124
54
,4
Rossmann
Drogéria
181
42
,9
Profi
Diszkont
73
33
,0
Aldi
Diszkont
45
20
,1
Héliker
Élelmiszerbolt
53
9
,0
Cash & Carry
Forrás: Mai piac, Nielsen
Az Aldi 2008. áprilisban öt üzlettel lépett be a piacra. A Spar Magyarország 2008. évi konszoli- dált forgalma a Plus üzletlánc bruttó árbevételét 2008. II. félévétől tartalmazza. A Plus üzletlánc 2008. I. félévi forgalma a táblázatban nem jelenik meg. Forrás: A vállalatok saját közlése. A Nielsen becsülte az Aldi, Cora, Lidl, Match, Penny Market és Profi forgalmi adatát.

Kereskedelmi marketing és menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 016 8

Ez a könyv kitűnő összefoglalást ad a kereskedelemben megfigyelhető nemzetközi és hazai trendekről, a fontosabb ismeretekről és a kereskedők napi munkafolyamatait is bemutatja. Rég túl vagyunk már a klasszikus „olcsón venni - drágán eladni" kereskedelmi stratégián, a világ komplexszé vált, csatornastratégiákat kell kialakítani, versenyezni kell lokális, országos és bizonyos vállalatoknak globális szinten is. Jó szívvel ajánlom ezt a kiadványt minden olyan jelenlegi és leendő kollégámnak, akik vagy ebben a gyönyörű szakmában, vagy akár a termelői, beszállítói oldalon vállalnak munkát, hiszen az üzleti partnerek számára fontos, hogy ismerjék egymás sajátosságait és gondolkodását.

Boros Péter, kereskedelmi igazgató

Co-op Hungary Zrt.

A könyv nagyszerűen rendszerezi, összefoglalja, hogy miként gondolkoznak, terveznek, hogyan döntenek és milyen technikával, milyen módszerekkel működnek a kiskereskedelmi cégek. A szerző világos, érthető stílusban ismerteti meg az olvasót az elméleti összefüggésekkel, a nemzetközi és hazai gyakorlat példáival, tapasztalataival. Hiányzott egy ilyen mű a Kereskedelem és marketing szak oktatásához, de a könyvet nemcsak a felsőoktatásnak ajánlom, hanem a kereskedelmi vállalkozások vezetőinek is, hogy segítségével ellenőrizzék és továbbfejlesszék üzleti gyakorlatukat.

Dr. Piskóti István igazgató

Marketing Intézet, Miskolci Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/agardi-kereskedelmi-marketing-es-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave