Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


A fogyasztói reakciók mérése

A reklámkutatás folyamatában az eddig ismertetett kutatási módszerek a pretesztek, azaz, a hirdetés megjelenése előtti kutatások közé sorolhatók. Ezek mindegyike azt célozza, hogy az adott hirdetés/kampány hatékonyságában és hatásosságában a lehető legnagyobb értékeket érje majd el, és segítse az ezekhez kapcsolódó döntések meghozatalát. A poszttesztek, azaz azok a kutatások, amelyeket a hirdetés megjelenése után végeznek, már (jellemzően) nem befolyásolják az adott kampány eredményességét, ellenben az ellenőrző jellegük miatt későbbi kampányok során hasznosítható információkat nyújtanak. A médiatervvel kapcsolatos ellenőrzések során mindez egyfajta elszámolásként is szolgál. A múltbeli adatok alapján csak becsülni lehetett a hirdetések jövőbeli nézőit, így a tényleges adatok alapján ellenőrizni kell, hogy a kampány valóban elérte-e a megcélzott GRP-adatokat. Természetesen ez csak olyan médiumoknál lehetséges, ahol a fent ismertetett mérés ezt lehetővé teszi, mint például a műszeres televíziónézettség-mérés esetében.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave