Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


2.1. példa. Összefügg az internetezés és a depresszió
 
A leeds-i egyetem kutatói a depresszió és az internetfüggőség közti kapcsolatot kutatták; vizsgálatukban 1319,16 és 51 év közötti brit internetfelhasználó vett részt. A Psychopathology című szaklapban közölt tanulmány végkövetkeztetése az, hogy feltétlenül van kapcsolat a két jelenség között, de azt egyelőre nem tudják eldönteni, hogy melyik az ok, és melyik az okozat. Elképzelhető, hogy a túl sok internetezés, a valós szociális élet virtuálisra cserélése elősegíti a depresszió kialakulását, de az is lehet, hogy a depresszió vezet ahhoz, hogy az internetes kommunikációba menekül az ember a való életbeliből. Sőt, az is lehet, hogy mindkét folyamat létezik, és egymást erősítik.
 
Forrás: index.hu (2010. 02. 03.)

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave