Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


Összefoglalás

A fejezetben átfogó képet nyújtottunk a kutatási folyamat egyes részeiről, a probléma felmerülésétől egészen az operatív területek kidolgozásáig. Hangsúlyoztuk, hogy egy kutatási projekt tervezése nem egymást követő szakaszokból áll, amelyben az egyikből határozható meg a következő lépés, hanem egyfajta holisztikus rendszert alkot, amelynek minden eleme hat egymásra. Ezen belül két területtel foglalkoztunk részletesebben: az egyes kutatási módszerekkel és a minőségmenedzsmenttel. Mindkettőre visszatérünk még a következő fejezetekben, hiszen az egyes módszereket külön-külön, részletesen is tárgyaljuk, illetve a könyv során folyamatosan felhívjuk a figyelmet, hogy melyek azok a döntések, amelyekkel javítani lehet a kutatás minőségét. Ebben a fejezetben ezért bevezetés jelleggel a főbb csoportokra tértünk ki. Fontos hangsúlyozni, hogy az egyes kutatási módszerek osztályozása valamelyest eltér a szakirodalomban megtalálható felosztási elvektől, amivel az volt a célunk, hogy egy általánosabb megközelítést vezessünk be. Mindez lehetővé teszi, hogy az egyes kutatási módszerek kombinációit szabadabban értelmezhessük, ezáltal a kutatás tervezése elrugaszkodjon a konvencióktól.

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave