Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


4.1. táblázat. Kvantitatív és kvalitatív kutatás közötti különbségek
 
Kvantitatív kutatás
Kvalitativ kutatás
Kiindulópont
Előzetesen rögzített változók, statisztikai hipotézisek
Tágabb kutatási kérdések
Elemzés lényege
Változók közötti viszony statisztikai elemzése
A jelenségek egyediségét megőrző, kontextusba ágyazott leírása, megértése
Elmélet szerepe
A változókat és hipotéziseket általában deduktíven vezetik le a meglévő ismeretek és elméletek alapján
Induktív jellegű a vizsgálódás: az előzetes elmélet laza iránytű
Mérés szerepe
Központban van, a változókat mérhető formában határozzák meg
Nem fontos
Minta elemszáma
Viszonylag nagy, az általánosíthatóság miatt
Általában kisebb elemszámú minta
Kutató és a vizsgált személy közti viszony
Formális, aszimmetrikus (kutató irányit)
Kevésbé aszimmetrikus és formális (a vizsgált személy aktív közreműködő)
Feldolgozás jellege
Az eredményeket statisztikai feldolgozás alá vetik
A vizsgálat részletező, „sűrű leírásra” törekszik, amely a jelenséget sokrétűen, több szempontból ragadja meg
Kutatási jelentés, publikáció prezentálása
Tartalmi és formai felépítése kötött, stílusa személytelen
Tartalmi felépítése kevésbé standardizált, stílusa személyesebb hangvételű
Tipikus módszerek
Kérdőív, kísérlet
Mélyinterjú, fókuszcsoport
Forrás: Szokolszky, 2004, 92–94. o. alapján

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave