Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


5.2. táblázat. Megfigyelések lehetséges csoportosítása
Dimenziók
 
 
Strukturált vs. strukturálatlan
Strukturált: a megfigyelés tárgya és a módszer pontosan meghatározott
Strukturálatlan: a módszer részletei nincsenek előre meghatározva
Rejtett vs. nyílt
Rejtett: az alanyok nem tudják, hogy megfigyelik őket
Nyílt: az alanyok tudják, hogy megfigyelik őket
Természetes környezetben vs. laboratóriumi
Természetes környezetben: a vizsgált személyek magatartását abban a helyzetben vizsgálják meg, amikor az ténylegesen előfordul
Laboratóriumi: a vizsgált személyek magatartását mesterséges környezetben figyelik meg
Nem résztvevő vs. résztvevő
Nem résztvevő: a kutató kívülálló szemlélődő
Résztvevő: az alanyok és a kutató között interakció alakul ki
Forrás: Malhotra–Simon (k.m.), 2009, 237–238. o. alapján és kiegészítve

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave