Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


14.1. táblázat. A magyarországi internetfogyasztást mérő kutatások jellemzői szolgáltatók szerint
 
gemius/Ipsos Audience
GfK/Medián Webaudience
NRC Visitor Media Research (VMR)
Együttműködő weboldalak látogatóinak számlálása
gemiusTraffic (~1800 partner oldal)
Webaudit (~ 200 partner oldal)
Honlap-bannereken elhelyezett kérdőíveket a NetPanel tagjai töltik ki (50 legnagyobb és 250 kisebb weboldal)
A látogatók demográfiai összetétele
Pop-up felmérés (a gemiusTraffic által mért látogatók közül véletlenszerűen)
60 ezer válasz évente
25 féle demográfia;
adatfúzióval további 600
Webrate
 
Offline felmérés az internetezők összetételére
Ipsos-felmérés
Webprofil (fogyasztói szokások, életstílus, érdeklődési kör, beszerzési szándék) a Webrate eredményekhez kapcsolás fúzióval
InterBus (TNS Hoffmannnal közös; félévente a 15–69 évesekre reprezentatív minta, 13 ezer fő, köztük 4000 internetfelhasználó)
A nem együttműködő weboldalak látogatottságának mérése
netPanel (a pop-up felmérésben résztvevőket kérdezi meg) ~ 4000 weboldal, ~ 5000 fő
Webpanel (offline kutatások alkalmával beszervezett együttműködők) (~ 3000 tag)
NRC NetPanel (10 ezer fős adatbázis)

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave