Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


14.2. táblázat. A magyarországi médiakutatások jellemzői médiatípusok szerint
Jellemzők
A médium típusa
tv
Rádió
Nyomtatott sajtó
Közterület
Kutatócég
AGB Nielsen
Ipsos/GfK
Millward Brown/TNS Hoffmann
Ipsos Contact közterületi közönségmérő rendszer
Sokaság
4+, tv-készülékkel ellátott háztartásban élők
15+
15+
15–70, városi lakosok (44 nagyváros)
Minta
1040 háztartás
havonta 2000 fő
évente 25 000 fő
19 200 fő (havonta 800 fő)
Az adatfelvétel módja
Műszeres megfigyelés (people meter)
Hibrid módszer: számítógéppel támogatott telefonos (CATI) megkérdezés + számítógéppel támogatott online (CAWI) megkérdezés
Számítógéppel támogatott személyes interjú (CAPI)
800 fő CAWI számítógéppel támogatott személyes interjú (CAPI) ~50 000 köztéri hirdetési felület megfigyelése (OM-Audit)
Kérdezési technika
Másnapi visszaemlékezés módszere (Tegnap hallgatta?; Day-after recall, DAR)
Utolsó megjelenés olvasottságát vizsgáló technika (Mikor olvasta utoljára?; Recent Reading, RR)
Havi rendszeres és az előző napi útjai
Adatok elérhetősége
Másnap
Folyamatos
Negyedévre aggregát formában
Folyamatos
Szoftver
Arianna
MédiaNavigátor; RádióNavigátor2
A felhasználók által szabadon választott
Special Plus; POSTerTEST; Outdoor Mapping

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave