Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


2.3. táblázat. A szükséges adatok meghatározása
Vezetői döntési probléma
A termék árának optimalizálása
Egy lehetséges kutatási kérdés (marketingkutatási probléma)
A vevők árismerete
Szükséges adatok pontosításának lehetséges módjai (nem teljes körű felsorolás)
a. Mennyire pontosan tudják megbecsülni a boltba érkező vevők egy termék árát? (statisztika: az árbecslés átlagos hibája)
b. Mennyire pontosan tudják megbecsülni a vevők egy termék árát közvetlenül a vásárlás után, azaz, amikor a terméket a kosarukba teszik? (statisztika: az árbecslés átlagos hibája)
c. Meg tudják-e határozni a mi termékünk vásárlói a termék kosárba tétele után közvetlenül, hogy a kiválasztott termék ára hogyan viszonyul egy adott versenytárstermék árához? (statisztika: azok aránya, akik eltalálták, hogy olcsóbb/drágább)
d. Meg tudják-e határozni a vevők a pénztári fizetés után, hogy az adott termék a kategóriájában az alacsony, közepes vagy magas ártartományba esik-e? (statisztika: azok aránya, akik eltalálták a megfelelő ártartományt; azok aránya, akik magasabb tartományba helyezték a terméket, mint ahová valójában esik; stb.)

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave