Gyulavári Tamás, Mitev Ariel Zoltán, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián

A marketingkutatás alapjai


2.6. táblázat. A potenciális hibaforrások típusai
Tervezési/menedzselési hibák
Megrendelői/döntéshozói hiba
Kutatói hiba
A döntési probléma és a kutatás céljának nem pontos meghatározása
A szükséges vagy helyettesítő információk téves meghatározása
Prekoncepciók, elvárt eredmények
A mérőeszköz rossz összeállítása/alkalmazása
Nem megfelelő időmenedzsment
Nem megfelelő kutatási módszer és mintavételi terv kiválasztása
Az erőforrások hiánya
Nem megfelelő időmenedzsment
Információk visszatartása
Ellenőrzések, visszacsatolások hiánya
 
Adatfelvétel hibák
Adatfelvevői hibák
Válaszadótól/megfigyelttől eredő hibák
Meghiúsulási hibák
A mintavételi utasítás figyelmen kívül hagyása
Az elvárásoknak való megfelelés kényszere
A válaszadás/részvétel megtagadása
Rögzítési hiba
Fáradtság, figyelmetlenség
Elérhetetlenség
Befolyásolás
 
Csalás
 
Elemzési/interpretálási hibák
Kutatói (döntéshozói) hibák
Külső faktorok
Adatbeviteli, adattranszformációs hibák
Véletlen (mintavételi) hiba
Elemzési eszközök téves alkalmazása
A vizsgált területen bekövetkező változások
Téves következtetések
 

A marketingkutatás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 888 0

A marketing alapja a piacismeret, a megismerés módja a kutatás. Ezt a szemléletet valamennyi marketinggel - piaccal, fogyasztóval, márkával - foglalkozó szakembernek el kell sajátítania, ahogyan fontos tisztában lennie módszertanának alapjaival is. Az általam nagyra becsült szerzői csapat alapos szakmaisággal, lényegre törő és olvasmányos stílusban mutatja be a kutatás szerepét a marketingben, veszi sorra módszereit, és ad elgondolkodtató, követésre ösztönző gyakorlati példákat. E remek könyvet - tananyagként és szakirodalomként - szívből ajánlom minden leendő és gyakorló szakembernek, aki kutatóként, megrendelőként vagy az eredmények felhasználójaként kapcsolatba kerül a kutatással.

Jakab Áron, a Piackutatók Magyarországi Szövetségének elnöke

Jóleső érzéssel ajánlom ezt a könyvet a jövő szakembereinek. A marketingkutatás alapjai című tankönyv hozzájárul a hazai közgazdászok képzésének magas színvonalához. Ez számunkra azért is fontos, mert a Nielsen, ahogy a világ több mint száz országában, úgy Magyarországon is tervszerűen keresi és fejleszti a tehetséges, rátermett fiatalokat, a piackutatók utánpótlását. Biztos vagyok benne, hogy felkészültségüket, pozitív hozzáállásukat ez a tankönyv is erősíti.

Szalókyné Tóth Judit, ügyvezető igazgató, Nielsen Magyarország

Hivatkozás: https://mersz.hu/gyulavari-mitev-neulinger-neumann-bodi-simon-szucs-a-marketingkutatas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave