Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Feladatok

  1. Keressen olyan termékeket, amelyek az attitűd egyes funkcióit (igazító, énvédő, értékkifejező, ismeretfunkció) elégítik ki! Tegyük fel, hogy a fogyasztók nem elégedettek a termékkel. Milyen marketingstratégiát javasolna a vállalat számára az egyes esetekben?
     
  2. Keressen olyan hirdetéseket, amelyek az attitűd affektív, illetve amelyek a kognitív elemére alapozottak. Magyarázza el, hogy milyen hatást hoz létre a hirdetés. Véleménye szerint a marketingszakember miért használta ezt a megoldást a hirdetésben?
     
  3. Írjon példát olyan termékekre, amelyekkel kapcsolatban:
    • nem biztos benne, hogy az ígért előnyökkel valóban rendelkeznek,
    • biztos benne, hogy az ígért előnyökkel valóban rendelkeznek,
    • biztos benne, hogy az ígért előnyökkel nem rendelkeznek,
    • nem biztos benne, hogy az ígért előnyökkel nem rendelkeznek!
     
    Alkalmazza a Fishbein-modellt a termékekkel kapcsolatos attitűdjének leírására!
     
  4. Önnek a Fogyasztói magatartás című tárgyat kell a hallgatók körében reklámoznia. Milyen marketingeszközt, illetve -üzenetet alkalmazna, ha az attitűdöt a kognitív, az affektív, a magatartási komponensen keresztül kívánná megváltoztatni? Melyik lenne a leghatékonyabb módszer?
     
  5. Egy televíziós reklámban figyelje meg, hogy:
    • Milyen jelzőket használnak a termék jellemzésére?
    • A jelzők között milyen arányban vannak a konkrét terméktulajdonságra vonatkozóak?
    • Milyen érzelmeket élnek át a szereplők?
    • Mi az érzelmek szerepe a marketingüzenetben?
    • Véleménye szerint mitől függ, hogy a reklám az érzelmeket vagy a konkrét terméktulajdonságokat hangsúlyozza?

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave