Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


Illatok

Az illatoknak is fontos szerepük van az életünkben. A fogyasztókat orrukon keresztül is el lehet bűvölni, éppen ezért kezd közkedveltté válni a kereskedők köreiben az illatmarketing alkalmazása. Manapság egyre nagyobb teret nyernek maguknak az illatanyaggal ellátott termékek is, növekvő keresletet figyelhetünk meg az illatanyaggal ellátott spray-k, kozmetikai termékek, illatosítók, sőt még a tisztítószerek iránt is. Tesztek kimutatták, hogy akár 40%-kal is javulhat hangulatunk, ha egy számunkra kellemes illatot érzünk meg, különösen akkor, ha az illat egy boldog emlék felidézését váltja ki. A kellemes illatok, a kellemetlen szagok érzelmeket kavarhatnak, emlékeket ébreszthetnek, éhségérzetet kelthetnek, elősegíthetik a stressz oldását. A csokoládé illata egy édességboltban vagy a parfüm illata egy illatszerboltban sokszor idéz elő vásárlást. A kutatások azt bizonyítják, hogy a vásárlók tovább maradnak egy üzletben, ahol kellemes az illat. Japánban néhány nagyvállalat stimuláló illatokat (citrom-, levendula-) pumpál a levegőbe a termelékenység fokozása érdekében.

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave