Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


7.1. táblázat. Fogyasztási motívumok, Dichter (1964) alapján
Motívum
Fogyasztási cikk
A természet legyőzése
Konyhai gépek, motoros szerszámok
Státusz, presztízs
Whisky, presztízs autómárka, szivar
Jutalom
Csokoládé, ajándék saját magunknak
Individualizmus
Különleges ételek, tetoválás
Szeretet és gyengédség
Cukor és méz, édesség, játékvásárlás gyermekeknek
Férfiasság
Kávé, vörös hús, játékpisztoly, nehéz cipők, nercbunda vásárlása nők részére
Nőiesség
Selyem, tea, süteménysütés, otthon dekorációja
Erkölcsi tisztaság
Fehér kenyér, pamutruhák viselése, erős tisztítószerek vásárlása
Erotika
Édesség, spárga, fagylalt, kesztyű (amikor a nő leveszi = levetkőztetés), gyufa, öngyújtó (amikor a férfi tüzet ad egy nőnek)

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave