Papp Ilona (szerk.)

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment


Az üzlet mint értékesítési csatorna

Az előzőekben már többször utaltunk rá, hogy a vendéglátás tevékenységének legalapvetőbb tárgyi erőforrása az üzlet. Amikor a vendég éttermet választ, akkor úgy tekint annak külső és belső képére, arculatára, felszereltségére, mintha az elfogyasztani tervezett ételek és italok sajátos csomagolását szemlélné. A vendéglátóüzlet azért is sajátos értékesítési csatorna, mert itt rendszerint a megvásárolt (megrendelt) termék (étel-, italszolgáltatás) elfogyasztása is megtörténik. Külön sajátosság, hogy az üzlet elhelyezkedésével, portáljával, esetleg az utcán lévő teraszával, az ott ülő és fogyasztó vendégek által mintegy értékesíti magát, bemutatja a (várható) terméket, szolgáltatást a fogyasztónak (az utcán közlekedő potenciális vendégnek). Tehát egy üzlet nemcsak azért lehet jó, mert ott kiválóak az ételek és az italok, hanem annak is döntő jelentősége van, hogy „jó ott lenni”. Könnyen megközelíthető, szép, kellemes a környezet és a berendezés és udvarias a személyzet is. Kissé másként fogalmazva, az üzlet juttatja el a terméket a fogyasztóhoz, miközben önmaga is a termék részévé válik.

Szálloda- és vendéglátásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 147 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave