Szálloda- és vendéglátásmenedzsment
Megnevezés |
2007 | 2008 | 2008/2007 |
---|---|---|---|
Nemzetközi konferenciák száma | 485 |
531 |
+ 9 ,5% |
Vásárok, kiállítások száma | 32 |
57 | + 78 ,1% |
Egyéb rendezvények száma* |
12 549 |
19 365 |
+ 54 ,3% |
Belföldi résztvevők száma (fő) | 27 598 | 27 485 | 0 ,4% |
Külföldi résztvevők száma (fő) | 62 079 | 92 015 | + 48 ,2% |
A konferenciák átlagos résztvevőszáma (fő) | 286 | 225 | – 21 ,2% |
A konferenciákon részt vevő nemzetek átlagos száma** | 12 | 9 | – 20 ,7% |
A konferenciák átlagos időtartama (nap) | 4 ,3 | 3 ,9 | – 9 ,3% |
* Nem felelnek meg a nemzetközi konferencia feltételeinek, ami minimum 50 fős és legalább 3 országból érkezők részvételével lebonyolított rendezvény. ** Részt vevő nemzetek (konferenciák %-ában): 76,9% magyar, 67,1% német, 57,0% brit, 42,1% francia, 33,1% amerikai, 32,2% osztrák, 31,1% olasz. |
Tartalomjegyzék
- SZÁLLODA- ÉS VENDÉGLÁTÁSMENEDZSMENT
- Impresszum
- I. fejezet. Betekintés a nemzetközi és a hazai szállodaiparba
- Bevezetés
- 1. A szállodaipar piaca
- 1.1. A magyar szállodaipar kialakulása
- 1.2. A szállodaláncok kialakulása és működése
- 1.3. A szállodaláncok fejlődése a globalizálódó világban a XXI. század elején
- 1.4. A hotelszektor várható átalakulása a következő évtizedben
- 1.5. Jövőkép, trendek, kihívások; új szállodaipari modellek
- 1.6. Szállodaipar, az „emberek ipara”
- 1.1. A magyar szállodaipar kialakulása
- 2. Hazai és nemzetközi szállodapiaci trendek
- Bevezetés
- II. fejezet. A szálloda mint termék
- Bevezetés
- 1. A szálloda fogalma
- 2. A szállodák gazdasági jelentősége
- 3. A szálloda típusai és jellemzői
- 4. A szálloda alaptevékenységei és kiegészítő szolgáltatásai, működésének tárgyi feltételei
- 5. Szállodák kategorizálása, tevékenységük szabályozása
- 6. A szállodaláncok főbb speciális jellemzői
- 1. sz. melléklet
- 2. sz. melléklet
- Bevezetés
- III. fejezet. Menedzsment és vezetés a szálloda- és vendéglátóiparban
- IV. fejezet. A szálloda üzemeltetése
- V. fejezet. A humánerőforrás-politika speciális vonásai a szálloda- és vendéglátóiparban
- Bevezetés
- 1. A turisztikai szolgáltatások munkaerő-piaci jellemzése
- 2. A humánmenedzsment kialakulását és szerepét befolyásoló tényezők
- 3. A humánmenedzsment szerepe, feladatai, alapelvei a szolgáltatásban
- 4. A felsővezetés és a humánmenedzsment szerepe a szálloda kultúrájának megteremtésében
- 5. Az emberierőforrás-menedzsment funkcióival kapcsolatos tevékenységek a szállodai vezetésben
- 1. sz. melléklet
- Bevezetés
- VI. fejezet. Egészségturisztikai szolgáltatások a szállodákban
- 1. Az egészségturizmus fejlődése, fogalomrendszere
- 2. Az egészségturizmus kínálatának jellemzői a szállodaiparban
- 3. Az egészségturizmus keresletének jellemzői a szállodaiparban
- VII. fejezet. Szállodai marketing
- Bevezetés
- 1. Szállodai marketing fogalma és eszközrendszere
- 2. Marketingtervezés folyamata és fő fejezetei
- 3. Termékpolitika – a szállodai termék marketingvonatkozású megközelítése
- 4. Szállodai árpolitika
- 5. Értékesítési politika, értékesítési csatornák
- 6. A marketingkommunikáció szerepe a szállodai marketingtevékenységben
- 7. A szálloda marketingszervezete
- 1. sz. melléklet
- Bevezetés
- VIII. fejezet. Vendéglátásmenedzsment
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2017
ISBN: 978 963 454 147 9
Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szalloda-es-vendeglatasmenedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero