Heidrich Balázs

Szolgáltatás menedzsment


Mechanikus kultúrák

A mechanikus kultúrák jól működnek ún. barátságos környezetben, azaz kevés versenytárs esetén, kvázi monopol vagy oligopol helyzetben. Az ilyen szervezetek nincsenek rákényszerítve a dinamikusabb, rugalmasabb működésre, minden gépezetszerűen leszabályozott. (Jellemzően ebbe a kultúratípusba tartoznak a közüzemi szolgáltatók, közigazgatási intézmények.) Addig nem is okoz problémát ez a végletekig formalizáltság, amit részben a méret is indokol, amíg változásokra nem kerül a sor. Amint a külső környezet valami oknál fogva megváltozik (állami beavatkozás, monopolhelyzet feloldása, stb.), akkor azonban komoly problémát okoz új pályára állítani a szervezetet. (Jó példa erre a Magyar Néphadsereg, mely még egy évtized múltán is keresi a helyét a gyökeresen megváltozott társadalmi, politikai és gazdasági környezetben. Kultúrája természeténél fogva mechanikus, ez azonban magában hordozza azt a fajta elmerevedést, ami miatt képtelen megfelelni a drasztikusan változó külső elvárásoknak.)

Szolgáltatás menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 145 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave