Szolgáltatás menedzsment
Szerző | Javasolt csoportosítás | Megjegyzés |
---|---|---|
Judd (1964) |
| Az első kettő elég specifikus, de a harmadik kategória meglehetősen tág és kihagy olyan szolgáltatásokat, mint a biztosítás, banki szolgáltatások, jogi tanácsadás és számvitel. |
Rathmell (1974) |
| Nemcsak a szolgáltatásokra igaz, ugyanennyire vonatkozik a termékekre is. |
A fizikai termékek és kézzel nem fogható szolgáltatások aránya minden termékcsomagban. | Lehetőséget kínál a több jellemzőjű modellezésnek. Hangsúlyozza, hogy kevés tiszta termék, illetve szolgáltatás létezik. | |
Hill (1977) |
| A szolgáltatás természetének előnyeit hangsúlyozza és ötféle módon a szolgáltatás nyújtásának/fogyasztásának környezetét. |
Thomas (1978) |
| Bár inkább termelés, mint marketing orientált, hasznos megközelítés a termé-attribútumok megértéséhez. |
Chase (1978) | A fogyasztó kapcsolat mértéke a szolgáltatás nyújtásában
| Felismeri, hogy a magas kapcsolati szintű szolgáltatásoknál nehezebb ellenőrizni a termékvarianciát, mert a fogyasztónak nagyobb a hatása a kereslet időzítésére és jellegére a szolgáltatási folyamatban betöltött aktívabb szerepe folytán. |
Grönroos (1979) |
| Felismeri, hogy ugyanazon szolgáltatásokat (pl. biztosítás, banki szolgáltatások) egyének és szervezetek is igénybe vehetik |
Kotler (1980) |
| Szintetizálja az előző munkákat, felismeri a szolgáltató szervezetek működési céljában rejlő különbségeket. |
Tartalomjegyzék
- SZOLGÁLTATÁS MENEDZSMENT
- Impresszum
- I. Szolgáltatások fogalomrendszere
- II. szolgáltatás koncepciók
- III. A szolgáltatások menedzsmentje
- A szolgáltatás menedzsment fogalma
- Az eltérő menedzsment alapelvek
- Szolgáltatások eltérő stratégiái – avagy az ördögi kör
- A menedzsment kihívásai a szolgáltatások típusaival kapcsolatban
- A szolgáltatások működési és gazdasági alapelvei
- Szolgáltatások sztenderdizálása: a termelékenység gazdaságtana
- Testre szabás: az elvárások gazdaságtana
- Modulizáció: A kompromisszumok gazdaságtana
- A szolgáltatás menedzsment fogalma
- IV. Szolgáltatások humán tényezői
- V. Szolgáltatás kultúra
- VI. Szolgáltatások minőségének kérdései és fejlesztési lehetőségei
- VII. Ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM)
- VIII. Public menedzsment
- IX. A professzionális szolgáltatások menedzsmentje és marketingje
- Felhasznált irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2017
ISBN: 978 963 454 145 5
Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero