Szolgáltatás menedzsment
Lovelock (1980) |
| Szintetizál előző csoportosításokat és új rendszerbe foglalja. Minden csoporton belül újabb részletezést végez. Megállapítja, hogy a szolgáltatás tárgya a legfontosabb csoportosító kritérium. Úgy véli, hogy a hatékony marketing szemlélet kettő vagy több csoportosítás kombinált, mátrixszerű használatából következik. |
Lovelock (1983) |
| Számtalan csoportosítást mutat be, amelyek együtt bizonyítják a szolgáltatások összetett természetét. Hasznos információs hátteret teremt vezetői célokra. |
Schmenner (1986) |
| Felismeri, hogy némely szolgáltatást jobban a vevőre lehet szabni és nagyobb munkaintenzitást követel, így segíti az olvasót a stratégiai és taktikai lehetőségek figyelembevételében. |
Vandermerwe–Chadwick (1989) |
| Felismeri a termék tényezők szerepét és fontosságát a szolgáltatásokban. |
Tartalomjegyzék
- SZOLGÁLTATÁS MENEDZSMENT
- Impresszum
- I. Szolgáltatások fogalomrendszere
- II. szolgáltatás koncepciók
- III. A szolgáltatások menedzsmentje
- A szolgáltatás menedzsment fogalma
- Az eltérő menedzsment alapelvek
- Szolgáltatások eltérő stratégiái – avagy az ördögi kör
- A menedzsment kihívásai a szolgáltatások típusaival kapcsolatban
- A szolgáltatások működési és gazdasági alapelvei
- Szolgáltatások sztenderdizálása: a termelékenység gazdaságtana
- Testre szabás: az elvárások gazdaságtana
- Modulizáció: A kompromisszumok gazdaságtana
- A szolgáltatás menedzsment fogalma
- IV. Szolgáltatások humán tényezői
- V. Szolgáltatás kultúra
- VI. Szolgáltatások minőségének kérdései és fejlesztési lehetőségei
- VII. Ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM)
- VIII. Public menedzsment
- IX. A professzionális szolgáltatások menedzsmentje és marketingje
- Felhasznált irodalom
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2017
ISBN: 978 963 454 145 5
Hivatkozás: https://mersz.hu/heidrich-szolgaltatas-menedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero