Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


Kvalitatív fázis

MASTER
 
A kvalitatív kutatási szakasz elsődleges célja az alternatív reklámkoncepciók értékelése, illetve azon koncepciók kiválasztása, melyek a későbbi, kvantitatív fázis során nagy mintán is tesztelésre kerülnek.
Az egyes koncepciókkal kapcsolatban megvizsgáljuk, hogy mit kommunikálnak, milyen benyomást keltenek a márkáról, milyen érzéseket váltanak ki vele kapcsolatban, továbbá, hogy mennyire váltanak ki tetszést, illetve érdeklődést a szolgáltatás iránt.
A kvalitatív szakasz főbb témakörei:
  • Szolgáltatóhasználat/elégedettség/szolgáltatóváltás szempontjai
  • Szolgáltatóimázs (ismeret, attitűdök) – megszemélyesítés
  • Koncepciók ismertetése és értékelése
    1. Spontán reakciók megismerése
    2. Értelmezés
    3. Üzenet (érthetőség, elfogadhatóság, vonzóság)
    4. Tetsző/nem tetsző elemek
    5. Kivitelezés (az anyag készültségi fokától függően)
    6. Tetsző/nem tetsző elemek
    7. Egyediség, különbözőség a többi távközlési reklámtól
    8. Márkakapcsolat
    9. Illeszkedés a márkához
    10. A márkaképben okozott változás iránya
    11. Bevonódás mértéke
    12. Meggyőzést kiváltó/akadályozó elemek
  • Vélt célcsoport meghatározása
  • Koncepciók összehasonlítása
    1. Preferenciák felállítása
    2. Összevetés a konkurensek jelenlegi reklámjaival

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave