Veres Zoltán

A szolgáltatásmarketing alapkönyve


A márkahűség

A márkaváltás nagyobb költségei, a helyettesítő kínálat korlátozottabb megismerhetősége, az első vásárlás nagyobb észlelt kockázata következtében általában azt mondhatjuk, hogy a szolgáltatások piacán a márkaelhagyás kisebb gyakorisággal fordul elő, mint a fizikai termékek esetében. A márkaváltás költségeit sokszor maguk a konkurensek emelik meg, például amikor tagsági díjat kérnek egy új klubba történő belépéshez. A törzsügyféltudat kapcsolatstabilizáló szerepét a Kapcsolatmarketing című alfejezetben részletesen elemezzük majd, az azonban elemzés nélkül is nyilvánvaló, hogy a tartós kapcsolat kiszámíthatóvá teszi az ügyletet. A kiszámíthatóság különösen akkor értékes az igénybe vevő számára, ha egyéni ízléséhez, preferenciáihoz kell igazítani a szolgáltatást. A szolgáltató ilyenkor kérdezés nélkül is (előre) tudja, hogy mit vár tőle az igénybe vevő.

A szolgáltatásmarketing alapkönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 739 5

Az élesedő versenynek köszönhetően a szolgáltatótevékenység fókuszában az ügyintézés minősége, biztonsága és gyorsasága, a meglévő és a potenciális ügyfélkapcsolatok elmélyítése áll. A szolgáltatásmarketing előtt álló legnagyobb kihívás, hogy képes-e javítani az ügyfelek vásárlásélményét, és hogy hogyan tud alkalmazkodni az új technológiák által átformált játékszabályokhoz. A kihívásokra a válaszok ebben a könyvben keresendők. Veres Zoltán munkáját nemcsak a marketing- és PR-szakemberek forgathatják haszonnal, de kétségkívül minden olyan szolgáltatószektorban tevékenykedő vállalat, intézmény vezetői és munkatársai is, melyeknek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róluk a fogyasztók fejében.

Domonkos András

vezérigazgató

Lombard Lízing Zrt.

„A könyv legnagyobb erénye, hogy teljes képet ad a szolgáltatásmarketing fejlődéstörténetéről, beleértve a legfrissebb eredményeket is. Gazdag forrásanyaga miatt nemcsak a marketingoktatók, hanem a témakör kutatói számára is nélkülözhetetlen olvasmány."

Éppen tíz éve, hogy Veres Zoltán könyvének első kiadását ezekkel a gondolatokkal ajánlottam az olvasók figyelmébe. A megújult kötetről ugyanazt tudom mondani, sőt, a bővített és átdolgozott kiadás már a bachelor- és masterképzések kurzusaihoz is külön fejezeteket tartalmaz friss esetekkel és trendkövető fogalomhasználattal. Egyszóval: alapkönyv.

Dr. Rekettye Gábor

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-a-szolgaltatasmarketing-alapkonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave